השר חיים ביטון: "הבאנו שיוויון למערכת החינוך"

המהדורה המרכזית No Comments on השר חיים ביטון: "הבאנו שיוויון למערכת החינוך"

השר במשרד החינוך חיים ביטון ב'מהדורה המרכזית': "נוודא שכל התקציבים שמגיעים למוסדות יורידו את תשלומי ההורים. מנהל מוסד שיש לו חובות לא אמור להסדיר את חובתיו מהתקציב החדש. גם מוסדות הפטור, כמעט הכפילו את הכסף שהיה עד כה. כמו שלא נוסעים ברמזור אדום כי זה חוק, גם 55% למוסדות החרדים זה חוק"

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר במשרד החינוך, חיים ביטון לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "שמרתי על שתיקה, כי אני מאמין שצריך להגיד לציבור בעיתו ובזמנו. בזמן התהליכים לא נכון לדבר, כעת עם הביצועים – יש הישגים. היה שיתו"פ פורה עם כל המערכות, הרב דרעי, הרב גפני, והרב גולדקנופף וראשי המוסדות. אנחנו צריכים להיות גאים בזה שהצלחנו לעשות שיוויון במערכות החינוך, כל המערכות נכנסות ל'אופק חדש' – מיליארדים רבים שלא קיבלנו שנים".

"גם מוסדות הפטור, כמעט הכפילו את הכסף שהיה עד כה. כמו שלא נוסעים ברמזור אדום כי זה חוק, גם 55% למוסדות החרדים זה חוק". השר התיחחס גם לנושא האברכים: "אנחנו גאים שהם יקבלו תוספת בתקציב. אנחנו לא מתביישים לתקצב את התורה. נבהיר שנושא החינוך מורכב, תלוי בין מורות, ותק וגיל. הפעימה הראשונה הייתה של 26%. עכשיו פעימה נוספת. יש שדרוג במספרים למורים המתחילים"

"ההפרש בין מתחילה לאחת ששנים רבות במערכת הוא רחב, עכשיו יהיה סימולטור מיוחד. זה יהיה למורות במוכש"ר שיושווה לממלכתי. במוסדות הפטור שלא יודעים מי המורה ומה הוא מלמד. אבל אני יכול לומר שנראה פחות או יותר הכפלה. גם לגבי ההורים, בכל המערכות אנחנו נפקח שהכסף יוביל לזה שירדו המחירים. אמרתי למערכות שכולנו בסוף עובדים אצל ההורים, אנחנו צריכים את האמון שלהם כדי שתהיינה ממשלות מהסוג הזה. אנחנו שליחים והם שולחינו"

"בסוף בית המשפט פסק שכל מוסדות החינוך המיוחד צריכים להיכנס ל'אופק חדש'. יש בעיה בציבור החרדי, תשלום למעונות, מורות ומשרת אם ועוד. כיוון שהם עמותות קשה לפקח, למרות השוני בממוצעים נמשיך עם התהליך. יש ועדה מיוחדת לחינוך המיוחד, יש בה נציג חרדי מטעמי. יהיה שינויים מותאמים לציבור"

לגבי הצהרונים: "אני רוצה לבשר שהבדלנו את הצהרונים, זה נמצא בתקציב, זה מושווה ב-100%. אני מדבר על אנשים ברמת הפרסונה. אבל אני מתכווץ שכבר אי אפשר ללכת ברחוב. אבל מה שאמר מר פלסנר, שמתיימר לעמוד בראשות המכון הישראלי לדמוקרטיה, זו בורות איומה"

"לא דיברתי על זה בתקשורת. אבל אני מקיים שיח עם אנשים באזור המחקר, על גוף שיעמוד ויציג את המציאות לנוכח ההסתה המשתוללת"

האזינו לראיון המלא



0 תגובות